Dienstag, 24. September 2013

Pogadanka


 

 S: Mama, chciałabym mieć siostrę! Zeby się ze mną bawiła...
M: Okkkeeey... Trzeba by z tata porozmawiać.
S: Z tata ???

I taki był początek naszych rozmów o ... życiu.




I wczoraj jej nawet książkę poglądowa kupiłam.
Oglądamy razem, ja czytam, Ona komentuje.
W koncu na obrazek natrafiamy...

S: Ja wiem co to jest!
M: No, co?
S: Seeeex!
M: A skad ty takie slowo znasz?
S: Laura mi powiedziala!

No wlasnie... Staraj ty sie stara matko dziecko
odpowiednio uswiadomic,
a ono i tak w wieku 6 lat przyjdzie ci do domu,
spojrzy na obrazek i od razu bedzie wiedziec, ze to sex!
I choc bardzo sie starasz, ktos cie zawsze ubiegnie.
Bo teraz to juz nawet przedszkolaki o sexie rozmawiaja...

;o)
  




Bardzo wam wszystkim dziekuje za budujace komentarze
pod poprzednim postem!

Kommentare:

  1. Boshe, ale ja sie boje takiej rozmowy! No dramat! Nie wu=yobrażam sobie jak to z mlodym zaczne :)

    ania&karol

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. No cos ty! :D Najlepsze jest to, ze to nie ty zaczniesz temat, tylko on :D Wtedy wystarczy krotko, prosto odpowiedziec. Jesli zaspokoi to jego ciekawosc, to bedzie spokoj na jakis czas. A jak nie, to sie dopyta.
      Rozmawiam obecnie z uczniami moimi na temat uswiadomienia. I okazuje sie, ze w dalszym ciagu wielu rodzicow odsyla dzieci z kwitkiem, bo "dowiedza sie, jak beda starsze"...

      Löschen
  2. U nas też zaczyna się okres.. chce mieć siostrę i uświadamiania skąd w ogóle biorą się dzieci ..

    AntwortenLöschen
  3. dobrze,że nie wyszło że Sara bardziej rozeznana w temacie od mamy :p

    AntwortenLöschen
  4. Dżizys, wszystko przede mną :D ha, ale spoko ja się nie boję :P dam rade, tylko myślałam ze mam nieco więcej jakby czasu, a tu prosze 6 lat i po ptokach! Kiedy to zaczynać???? No nic ... nie ma co sie napinać. ja w zerówce będąc przyszłam ze szkoły do starszej mej siostry i zapytałam słodkim głosikiem 6-latki: a co to jest ch..j ? tak więc i 30 lat temu widać ten wiek to już był TEN moment zwrócenia uwago na TEN temat :D

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Kurcze, ja sie w ogole nie spinam i wale prosto z mostu. Tylko do wieku dostosowuje. Ale zdziwilo mnie naprawde bardzo, ze Sara z taka wiedza do domu przychodzi. Bo myslalam, ze wszystkiego sie ode mnie dowie...

      Löschen
    2. no mnie bardzo zależy abym to była ja :O) ale pożyjemy zobaczymy, ja ogólnie zero napinki ever więc i tu nie buduję specjalnych scenariuszy w głowie i nie zastanawiam się, nie zakładam, będzie moment - pogadamy ... choć przypomniałam sobie, że ostatnio w TV jakaś para sie całowała na ekranie i me dziecko bardzo zajęte kucykami pony, oderwało się od razu i zapytało z ogromnym zaciekawieniem: a co oni robią? czyli trza być czujnym...

      Löschen
    3. haha! Trzeba, trzeba :D Ja tez niby bez napinania sie przy temacie.... ale no wlasnie - wolalabym, zeby wiedze o seksie Sara czerpala ode mnie, a nie od kolezanek...

      Löschen
  5. Jeszcze takiego pytanie nie miałam...Owszem o różnicę płci tak. W ogóle ostatnio widzę zainteresowanie Łukasza budową ludzkiego ciała. No właśnie wszystko przed nami ....rozmowy trudne. Coś mi się wydaje, że jednak to będzie moje zadanie nie tatusia...
    Śliczne ponczo!!!!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Serio jeszcze wiecej nie pytal? To pewnie niebawem.... ;o)

      Löschen
  6. Takie rozmowy o sexie jeszcze przed nami .... choć już w ksiazeczkach dla maluchów był rysunkowy poród i młody czytając oglądając rozumie jak rodzi się dzidzia...
    Podobno jednak bardziej stresuja się nią dorośli, często wręcz wstydzą , a dzieci przyjmują naturalnie .....

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Sluchaj! Ja nawet w bajce o kreciku porod widzialam :D

      Löschen
  7. Na rozmowy na "te" tematy nigdy nie jest za wczesnie
    Sa pytania sa odpowiedzi szczer ale dopasowane do wieku dziecka
    Super ze nie unikasz rozmow z Sara

    AntwortenLöschen
  8. bardzo obawiam się rozmowy z dziećmi o sexie :( Cały czas jednak myślałam, że z wiekiem nabiorę mądrości życiowej i dowiem się jak najlepiej to wytłumaczyć. Trochę się ostatnio dobiłam po jakimś wywiadzie w telewizji śniadaniowej, gdzie pani psycholog powiedziała, że takie rozmowy powinno sie zaczynać, kiedy dziecko ma 3 latka! O matko, spóźniłam się o rok ;)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Nie trzeba sie obawiac! Odpowiadaj na pytania i juz. Tylko odpowiedzi dopasuj do wieku dziecka, jak napisala powyzej Miss Amelia :)

      Löschen
  9. Oj znam temat, co prawda u nas jeszcze nie padło określenie sex, ale pojawiają się inne "młodzieżowe" słowa typu: randka, zrywać z kimś, mieć chłopaka, imprezka... i moje dziecko wie o co biega, bo koleżanki z przedszkola mają starsze rodzeństwo i zostały uświadomione zawczasu:) a rozmowy o siostrzyczce i braciszku też u nas przerobione intensywnie jakiś czas temu i na razie cisza. Może przed burzą:) Ale popieram, szczera rozmowa, na poziomie wieku dziecka, czyli tyle informacji ile dziecko oczekuje, bez wgłębiania się w szczegóły o które nie pyta, bo jeszcze nie ma o nich pojęcia. Myślę że to dla nas trudne, dla dziecka to temat jak każdy inny, pod warunkiem że mu nie pokażemy nasza reakcją że jest inaczej:):).

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Nie podoba mi sie to, ze Sara przychodzi w wieku 6 lat z takimi informacjami. To u nas nie tabu, ale wolalabym ja sama oswiadomic... :*

      Löschen
  10. Siostrę, no proszę :)
    Rozmawiać z dziećmi to trudna, ale tylko przed - jak się już zacznie okazuje się, że można, że rozmowa wcale nie taka straszna. Gratuluję!
    Sara w brązach i kawach z mlekiem (moich najulubienszych) rewelacja!

    AntwortenLöschen
  11. ciekawe jak seks w ksiazce dla dzieci wygląda?:)a i tak wydaje mi się , że Mamie z córką łatwiej rozmawiać? choć nie chcialabym Chłopca zbyć i wysłać do Taty...zresztą,pamiętam z własnego dzieciństwa , że Mama się barzdo starała a kuzynki i tak po swojemu zadbały o moja edukację seksualną;)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Seks w ksiazce dla dzieci? Dosc prosto - Mama lezy na tacie - na golasa. W sumie nic nie widac. Buzi sobie daja chyba. ;o)

      Löschen
  12. tez jestem zdania że trzeba z dziećmi rozmawiać o wszystkim także o sexie, swobodnie ..bez napinania się ...a swoja drogą siostra by się przydała Sarze :) ...Buziaki

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. to musicie na wiosnę poczekać, bo teraz to raczej będą odlatywały:)

      Löschen
  13. oo jak dobrze, że ja mam jeszcze trochę czasu by się na taka rozmowę przygotować ... moi rodzice z nami nie rozmawiali, podejrzewam, że temat był dla nich zbyt trudny, za to porzucili nam (mi i rodzeństwu) lekturę odpowiednią dla naszego wieku (10+), to z niej dowiedziałam się wszystkiego o dojrzewaniu ...

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Przynajmniej ksiazke podrzucili! :D Bo u nas tylko podworko zostalo :D

      Löschen