niedziela, 21 kwietnia 2013

For girls only 4 - pompom



Zastanawialyscie sie kiedys, jak sie robi takie pomopony?
Bo ja bardzo. I to nawet intensywnie.

Planujac bowiem urodziny Sary,
ktore - przy sprzyjajacej pogodzie - odbeda sie w  naszym ogrodzie,
zamarzylam sobie mnostwo takich pomponow na drzewach i krzakach.



Prosta sprawa: zamowic, zaplacic, zawiesic!
Wiec do roboty: Sondaz sklepow z pomponami, modeli, wielkosci, cen... cena mnie dobila... :-( Cena jednego pompona: miedzy 3 a 6 euro.
Kto umie liczyc, szybko przekalkulkuluje, ile by mnie kosztowalo udekorowanie ogrodu...  A wiadomo, ze pompony to tylko jeden z niewielu wydatkow...

Moja rozpacz trwala zaledwie 2 dni.
Po okresie zaloby zawzielam sie: zrobie wszystko sama!
Tylko JAK?

Okazalo sie, ze w necie jest mnostwo tutorialow w tym temacie.
Na Youtube na przyklad.

I wiecie co? Az sie rozesmialam w glos, jak zobaczylam, jak te cuda sie robi. Nawet moja - prawie 6-letnia - corka jest w stanie je zrobic, co tez od razu przetestowalysmy.

Niniejszym dzielimy sie z wami przepisem na pompony -
made by Sara.



Kupujemy rolke cieniutkiego papieru
lub bierzemy papier sniadaniowy.



Rozwijamy papier i dzielimy go na 8 kartek.
Kartki kladziemy jedna na druga.



Nastepnie robimy z wszystkich kartek wachlarz - harmonijke.





Tak powstala harmonijke spinamy duzym spinaczem / zwiazujemy drutem lub sznurkiem - w polowie dlugosci.




Teraz obcinamy obydwa konce w luk triumfalny - czyli zaokraglamy.



Rozwijamy jedna strone wachlarza jak paw.

Nastepnie rozdzielamy po kolei wszystkie 8 warstw papieru od siebie.
Tylko ostroznie, zeby nie podrzec ;o)







A potem to samo robimy z dolem harmonijki.


Gotowe!




Teraz mozna powiesic na lampie lub innym dogodnym miejscu. I najlepiej od razu zabrac sie za robienie nastepnych pomponow ;o) Uwaga! Zajecie to jest bardzo wciagajace :D




*****

Byc moze niektorzy z was przypominaja sobie, jak jakis czas temu (tutaj)  glosno rozmyslalam o tym, jak by tu zdobyc dodatkowe miejsce na zabawki, zeby nie rzucaly sie one tak w oczy. Zdecydowalam sie wowczas na prosta szafke oraz skrzynki i torby na zabawki.

Otoz - po trzech miesiacach szafka przyszla! :D

Pasuje jak ulal pod lozko pietrowe, nie zagraca, zabawki zniknely z pola widzenia. Genialne rozwiazanie!









Wiecej inspiracji na urzedzenie pokoju malej dziewczynki
znajdziecie na moim blogu tutaj, tutaj i tutaj.

20 komentarzy:

  1. Ten pompon bomba! I taki łatwy do zrobienia:-) Moja sis nam obiecała narobić pomponów do pokoju Olgi ale jak widze jakie to łatwe to pewnie sama się pokuszę-)
    Ja pamiętam jak pięknie Ty przyozdobiłas poprzednią imprezkę urodzinową Sary....cud!!!
    Pewnie w tym roku to bedzie wogole REWELACJA -Trzymam kciuki!
    U was dzis widze ciekawe majsterkowe pomysły rządzą - jak ja to lubie!
    A propos wyprzedazy, czy ja musze byc zarejestrowana na tej stronie by skorzystac? Bo wlasnie taka pierwsze stronka mi się załadowała a Jacadi ciuszki podziwiam zawsze u was....wiec moze i mi cos wpasnie w oko jeśli ceną grzeszyć nie będzie?:-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na vente-privee trzeba sie zarejestrowac. Ale oplaca sie! Kupuje tam najfajniejsze ubrania za pol ceny!

      Usuń
  2. Dziecinnie łatwe!ale znając moje dwie lewe ręce to i tak bym zapsuła :D ale może spróbuje są boskie i takie duże!!!a tak sobie mysle jakby dać różne kolory w jedenym pomponie...a teraz za oszczędzone euro jedziecie na wakacje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha! Faktycznie - mamy na wakacje! :D

      Usuń
  3. ostatnio Zizi wrzucała turtorial z Youtube'a jak zrobić pompony.
    chyba ulegnę tej modzie i wyczaruję jakieś do pokoju E :)

    OdpowiedzUsuń
  4. łatwe w zrobieniu i są okazałe, świetna ozdoba na urodziny i satysfakcja córki, że zrobiła sama:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialne :) będziemy robić! dzięki sa fajnego & przydatnego posta! Szafka bardzo ładna i te koszyki, mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hi colleagues, good paragraph and nice urging commented here,
    I am genuinely enjoying by these.

    My weblog ... tao of badass attraction system

    OdpowiedzUsuń
  7. Ślicznie Wam to wyszło ! Cudeńka !

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne Wam wyszły i faktycznie dziecinnie proste:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeslicznie Wam to wyszło,ja też marzę o pomponikach do pokoju mojej Mai :) regał i kosze boskie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pompony są super! A w ogrodzie wyglądają jeszcze bardziej spektakularnie niż w domu, jak gigantyczne kwiaty. Kiedyś wystroiliśmy nimi ogród na urodziny Milupki i wyglądało to naprawdę niesamowicie http://missmilupka.wordpress.com/2012/09/30/fresh-pom-poms-for-milas-room/
    Tylko warto zarezerwować sobie trochę czasu, 20 dużych pomponów to około 5h pracy, ja ślęczałam nad nimi na kilka wieczorów przed. Na koniec przyjęcia są fajnym prezentem dla gości, zawsze wszystkie rozdajemy na pamiątkę;) Najtrudniej jest chyba znaleźć dobrą bibułę, taką która nie drze się przy rozkładaniu. Marzę o takiej w groszki (https://www.etsy.com/listing/62042235/cheeky-monkey-5-tissue-paper-poms), ale nigdzie nie widziałam. Fajnie wychodzą też ze starych gazet. Tip: wstążka, na której wisi pompon powinna być zawiązana z boku harmonijki, wtedy pompon równo zwisa;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o rany a z tiulu! jeszcze ładniejsze, i trwalsze!
      https://www.etsy.com/listing/105052943/tulle-pom-poms

      Usuń
    2. Strasznie ci dziekuje za ten komentarz - bo kto jak kto, ale ty to sie znasz na rzeczy :) Wlasnie dzisiaj przyszedl mi dokladnie ten sam pomysl, zeby te pompony po przyjeciu urodzinowym rozdac dzieciom, a moze nawet w trakcie. Bo co z nimi zrobie potem ;o)

      Slicznie wygladaly wasze pompony urodzinowe. Widze, ze musze jeszcze kupic tasiemki, zeby fajnie wisialy.
      A te z tiulu to juz rewelacja! Urocze!

      Usuń
    3. A czy cos oprocz bibuly i tlulu nada sie na te pompony, cos bardziej twardego?
      Dzieki za tego posta, wlasnie jestem na etapie robienia pomponow tzn mam zamiar. Ostatni pomysl nie wypalil, lozeczko z tektury, przeroslo mnie ;)))) to wyglada latwiej

      Usuń
  11. dzięki za przepis, świetnie Wam wyszło! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. pompony rewelacja.
    Wiesz, że intensywnie myślałam nad tymi skrzyneczkami z drewna?
    I cholercia nie wiem, czemu ich nie kupiłam :/
    Przydałyby mi się na ksiażki i Sary kosmetyki.
    I tę półkę chyba sprawię, bo Niny buty mnie drażnią
    http://www.vertbaudet.co.uk/shoe-storage-unit-blanc-etoiles-p-4.htm?ProductId=705013978&FiltreCouleur=6409&t=1

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja tez dlugo mysle, zanim sie zdecyduje. ;o) I tez mam cos kupic, ale nie kupuje, bo... nie wiadomo czemu. A ta poleczka na buty jest super! Bardzo podobaja mi sie rozwiazania do pokoju dla malych dzieci w Vertbaudet. Proste i genialne. I cena tez przystepna.

    OdpowiedzUsuń
  14. whoah this blog is great i like reading your posts.
    Keep up the good work! You know, a lot of people are looking round for this info, you can help them greatly.


    my web page; tao of badass price

    OdpowiedzUsuń